Kuinka virtuaalitodellisuutta on jo hyödynnetty?

When this world isn't enough, take a step to the VR world!

Vir­tu­aa­li­to­del­li­suut­ta on hyö­dyn­net­ty jo mo­nin eri ta­voin ym­pä­ri Suo­mea. Täs­sä alla on koos­tet­tu­na esi­merk­ke­jä, mil­lai­sia hyö­dyn­tä­mis­ta­po­ja on mi­nun kor­vii­ni kan­tau­tu­nut. Esi­mer­kik­si Klas­si­kan opet­ta­ja Riik­ka Sal­mi­nen on läh­te­nyt ko­kei­le­maan ja tut­ki­maan mah­dol­li­suuk­sia bi­o­lo­gi­an ja maan­tie­don oppi­ai­neis­sa. Voit lu­kea li­sää Rii­kan ha­vain­nois­ta tääl­tä.

Millaisia konkreettisia kokeiluita on jo tähän mennessä ollut?

Ak­tii­vi­set opis­ke­li­jat ovat ol­leet mer­kit­tä­väs­sä roo­lis­sa täs­sä et­sies­sään, ko­keil­les­saan ja neu­vo­es­saan. Ak­tii­vi­sim­mat opis­ke­li­jat ovat jopa luo­neet itse eri­lai­sia si­säl­tö­jä opet­te­lu edel­lä ja ko­keil­leet eri­lai­sia ym­pä­ris­tö­jä. Esi­mer­kik­si Klas­si­kan en­ti­nen opis­ke­li­ja Ee­lis Ot­sa­mo to­teut­ti mo­nen­lai­sia ko­kei­lui­ta, ku­ten kii­pei­ly­si­mu­laat­to­rin Ei­fel-tor­nin hui­pul­le. Täl­läi­set so­vel­ta­vat rat­kai­sut ovat oi­via ta­po­ja vie­dä use­am­mas­sa oppi­ai­nees­sa opit­tu­ja asi­oi­ta eteen­päin, ku­ten ai­em­mak­si mai­ni­tus­sa si­mu­laa­ti­os­sa Ee­lis yh­dis­ti pit­kän fy­sii­kan ja ma­te­ma­tii­kan osaa­mis­ta luo­des­saan re­a­lis­ti­sen kii­pe­ä­mi­sen si­mu­laa­ti­on.

Pe­xels / Pi­xa­bay

Vir­tu­aa­li­to­del­li­suus 101- opas opet­ta­jil­le -7.7.2019